Ως συχνός επισκέπτης ξενοδοχείων, ένα από τα πρώτα πράγματα που προσέχω στο δωμάτιο είναι τα λευκά είδη, από τα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες έως τις πετσέτες στο μπάνιο. Αν είναι φθαρμένα ή έχουν περίεργους λεκέδες ή δυσάρεστη οσμή, αυτό επιδρά αρνητικά στη συνολική εντύπωση που δίνει το ξενοδοχείο. Αυτή η άποψη βρίσκει σύμφωνους και άλλους ταξιδιώτες – τα ποιοτικά λευκά είδη αναλογούν στο 5-20% των αξιολογήσεων της ικανοποίησης των πελατών, σύμφωνα με μελέτη της Metabolic.
Στη μελέτη βρέθηκε επίσης ότι κατά τη διάρκεια ενός έτους, ένα ξενοδοχείο 120 δωματίων δαπανά περίπου 65.000 $ στο πλύσιμο των λευκών ειδών, με το 25% αυτού του ποσού να οφείλεται στην ποιότητα των λευκών ειδών. Η μείωση των λειτουργικών δαπανών στη βιομηχανία της φιλοξενίας μπορεί να αποτελέσει σημαντική πρόκληση, όμως υπάρχουν τρόποι εξοικονόμησης χρημάτων. Ο ιματισμός μπορεί να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αν τα ξενοδοχεία εφαρμόζουν μια έξυπνη διαδικασία αγοράς και φροντίδας του ιματισμού τους.
Κατά την αγορά νέου ιματισμού, τα ξενοδοχεία μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελατών, να μειώσουν το λειτουργικό και το εργατικό κόστος και να αυξήσουν τη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:
Επιλέγοντας ανθεκτικό ιματισμό. Το εκατό τοις εκατό οργανικό βαμβάκι είναι πιο ανθεκτικό και προτιμάται από την πλειονότητα των πελατών. Επειδή μπορεί να ανακυκλωθεί κατά μέσο όρο 2-4 φορές, μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και τα απόβλητα που καταλήγουν σε χωματερές– εξοικονομώντας χρήματα και συμβάλλοντας στην προστασία του πλανήτη.
Αποφεύγετε ιματισμό από βαμβάκι που καλλιεργείται με τη χρήση μεγάλων ποσοτήτων εντομοκτόνων και παρασιτοκτόνων. Το μη οργανικό βαμβάκι ευθύνεται έως και για το 24% της παγκόσμιας κατανάλωσης εντομοκτόνων και για το 11% των παρασιτοκτόνων, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια σοδειά με υψηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αντιθέτως, το οργανικό βαμβάκι είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον και θα πρέπει να προτιμάται από τα ξενοδοχεία, όταν αυτό είναι εφικτό.
Προμηθευτείτε υφάσματα από περιοχές με χαμηλή καταπόνηση των υδάτων.Οι κλωστοϋφαντουργικές καλλιέργειες καταλαμβάνουν το 2% των γεωργικών γαιών, αλλά ευθύνονται για το 20% της γεωργικής χρήσης νερού. Εξετάζοντας την προέλευση του ιματισμού, τα ξενοδοχεία μπορούν να διασφαλίσουν την υπεύθυνη προμήθειά τους.
Αντικαταστήστε τα υφαντά με πλεκτά υφάσματα. Οι πετσέτες συνήθως υφαίνονται, αλλά η μέθοδος του πλεξίματος χρησιμοποιεί διαφορετική παραγωγική διαδικασία που μειώνει τη χρήση ενέργειας έως και 15% και μπορεί να αποδώσει πιο μαλακά λευκά είδη που αναπνέουν και χαίρουν της προτίμησης των πελατών.
Βεβαιωθείτε ότι η λεύκανση των υφασμάτων κατά την παραγωγή έχει γίνει με όζον. Η πλειονότητα του ιματισμού υφίστανται λεύκανση με τοξικά χημικά τα οποία επιφέρουν ρύπανση του περιβάλλοντος, σπατάλη νερού και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η λεύκανση με όζον κατά την παραγωγική διαδικασία προσφέρει ζωηρό λευκό χρώμα και είναι μη τοξική, προσφέροντας έτσι στους επισκέπτες μια ασφαλή και φιλική για το περιβάλλον επιλογή.
Η κατάλληλη επιλογή υφασμάτων είναι το πρώτο βήμα για την παράταση της διάρκειας ζωής των λευκών ειδών. Στη συνέχεια, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ακολουθούν κάποιες συμβουλές για την κατάλληλη φροντίδα τους, όπως:
Υλοποίηση προγράμματος πλύσεων σε χαμηλές θερμοκρασίες. Οι λύσεις για πλύσιμο σε χαμηλές θερμοκρασίες, όπως το Clax® Advanced, μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και νερού, περιορίζουν τη φθορά, ενώ εξαφανίζουν τους λεκέδες. Το πρόγραμμα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του ιματισμού κατά 30% τουλάχιστον.
Υιοθέτηση της προσέγγισης «σωστά αποτελέσματα με την πρώτη φορά». Όταν ο ιματισμός πλένεται σωστά την πρώτη φορά, με τα σωστά προγράμματα πλύσης και τη σωστή προεργασία αφαίρεσης λεκέδων, τα ξενοδοχεία μειώνουν την ανάγκη επαναληπτικών πλύσεων. Αυτό συμβάλλει σε αύξηση της παραγωγικότητας του προσωπικού και σε σημαντική μείωση της χρήσης ενέργειας και νερού.
Γνωριμία των εργαζομένων και των επισκεπτών με τις νέες πολιτικές και πρακτικές πλυσίματος υφασμάτων. Όταν εφαρμόζονται βελτιωμένες πολιτικές και πρακτικές πλυσίματος, είναι σημαντικό να εκπαιδεύετε το προσωπικό σας στις νέες μεθόδους, ώστε να διασφαλίζεται ο σωστός χειρισμός του ιματισμού. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να ενημερώνετε τους επισκέπτες για τις περιβαλλοντικές πολιτικές του ξενοδοχείου και να ζητάτε τη συνεργασία τους στην εφαρμογή των νέων πρακτικών πλυσίματος, ώστε οι επισκέπτες να κατανοούν πότε θα αλλάζονται τα λευκά είδη.
Νέες χρήσεις για το παλιό ιματισμό. Όταν ο ιματισμός φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής τους, είναι σημαντικό να μην απορρίπτονται από τα ξενοδοχεία. Αντιθέτως, υπάρχουν προγράμματα όπως η πρωτοβουλία DiverseyLinens for Life® που βοηθά τα ξενοδοχεία να καθιερώσουν μια διαδικασία σε συνεργασία με τις εκάστοτε κοινότητες για την επαναχρησιμοποίηση του ιματισμού ως πανιά ξεσκονίσματος ή ακόμη και ως φόδρες σε τσέπες ή ως υλικά για άλλες επιδιορθώσεις ενδυμάτων.
Ανακύκλωση. Όταν χρησιμοποιούν 100% οργανικό βαμβάκι, τα ξενοδοχεία μπορούν να κάνουν ανακύκλωση ή να συνεργαστούν με κάποιον τρίτο πάροχο για την κομποστοποίηση των χρησιμοποιημένων υφασμάτων. Αυτό θα βοηθήσει τόσο το περιβάλλον όσο και την εικόνα του ξενοδοχείου.
Είτε ένα ξενοδοχείο αναζητά τρόπους μείωσης των λογαριασμών νερού και ενέργειας που πληρώνει είτε θέλει να αυξήσει τις βαθμολογίες ικανοποίησης των πελατών, η έξυπνη αγορά και φροντίδα του ιματισμού μπορεί να εξασφαλίσει απτά αποτελέσματα.